Rozwój przemysłu piśmienniczego w Ameryce miał wielkie znaczenie dla rozwoju tej branży na świecie. Wynalazki A.J Crossa z 1879 roku, stworzenie prototypu pióra, a w późniejszym czasie jego udoskonalenie przez Lewisa Edisona Watermana w latach 1837-1901, pojawienie się kontynuatorów takich jak: R.Conklin 1897-1901, W.A Sheaffer 1867-1946, czy George Stafford Parker 1863-1937 - przyczyniły się do rozwoju piśmiennictwa na szeroką skalę.
W latach 1890-1920 pióro wieczne osiągnęło stopień pełnego rozwoju.
Pierwszym spektakularnym sukcesem marki okrzyknięto kontrakt sprzedaży piór wiecznych siłom zbrojnym, który został podpisany w roku 1899. W latach 1900-1915 Parker stworzył sporą liczbę piór dziś nazywanych limitowanymi wykonanych ze szlachetnych kruszców. W roku 1918 po raz pierwszy roczna sprzedaż Parker Pen Co. przekroczyła 1 milion dolarów, a rok później ruszyła budowa fabryki i siedziby firmy w Janesville.
Najwspanialszy wynalazek firmy Parker powstał w roku 1921, kiedy to firma zaprezentowała pióro Duofold. Najdoskonalsze pióro amerykańskiej fabryki, powróciło ponownie w roku 1987 pod nazwą Duofold Centennial, by uczcić setną rocznicę powstania Parkera. Wszystkie późniejsze produkty typu: pierwszy długopis który otrzymał nazwę Jotter, ołówek automatyczny, który zaprezentowano w roku 1967, czy pierwsze pióro kulkowe, które ukazało się w roku 1975, nie miały dla branży piśmienniczej tak wielkiego znaczenia jak pojawienie się pióra Duofold. Miało za to ogromne znaczenie finansowe, stawiając Parkera na pierwszym miejscu wśród producentów artykułów piśmienniczych na świecie.
Dziś marka Parker usytuowała swoje fabryki na różnych kontynentach produkując masowo swoje wyroby w niewygórowanych cenach.