Umberto Nobile to włoski konstruktor sterowców i podróżnik. Był pierwszym pilotem , który w wojskowym sterowcu przeleciał nad biegunem północnym. W latach 1925-1926 Nobile był projektantem sterowca "Norge", na którym z załogą składającą się z Włochów i norwegów przeleciał z wysp Svalbard na Alaskę, oblatując biegun północny bez lądowania. Wyprawą tą kierował znany podróżnik Roald Amundsen.
Kolejna wyprawa w roku 1928 sterowcem "Italia" skończyła się katastrofą. Ciężka kabina z Umberto Nobile odłamała się od całości i runęła na lód. Ośmiu rannych członków załogi wraz z konstruktorem przeżyła, natomiast lżejsza część statku powietrznego została porwana przez wiatr i nigdy nie odnaleziona.
Po powrocie do Włoch Umberto Nobile został postawiony w stan oskarżenia o porzucenie rozbitków ekspedycji na dryfujących krach lodowych. Zmuszony oskarżeniami wyjechał najpierw do Związku Radzieckiego, a później do Stanów Zjednoczonych gdzie projektował sterowce. Po II wojnie światowej powrócono do sprawy Umberto Nobile i feralnej wyprawy, w której zginęło 6 członków załogi. Wszczęto ponownie śledztwo w wyniku którego Nobile został całkowicie zrehabilitowany.
Po procesie został mianowany generałem lotnictwa włoskiego.
Umberto Nobile w latach 50-tych zasiadał w parlamencie, a do roku 1960 wykładał na uniwersytecie w Neapolu. Zmarł 30 lipca 1978 roku w Rzymie.
Firma Aurora dla uczczenia pamięci podróżnika, polarnika i konstruktora sterowców wydała pióro limitowane.
Wykonane zostało one z ebonitu w kolorze ciemnego brązu, natomiast skuwka została wykonana ze srebra, a następnie pozłocona. Pióro okraszono stalówką złotą 18 karatową.
Wyprodukowano 99 piór z litego złota, 1919 ze srebra oraz 999 piór kulkowych.
Całość została zapakowana w miniaturę czerwonego namiotu, który nawiązuje do wspomnień podróżnika wydanych w książce pod tym samym tytułem.
System napełniania przez zakraplacz dyskwalifikuje pióro, jako instrument do użytku na co dzień, ale jako pióro kolekcjonerskie jest niezwykle interesujące.